Krátce po 01:30 jsme byli povoláni s 2x CAS 32 Tatra a DA 12 Avia na požár autoservisu a kovovýroby v Brandýse nad Labem, ulice U Vodárny. S T815 jsme byli na místě téměř současně s CAS 15 Mercedes Atego ze St. Boleslavi. Zastavili jsme v křižovatce ulic Pražská a U Přelízky a průzkumem jsme zjistili, že se jedná o budovu bývalého autosalonu a přilehlé dílny o rozloze cca 50×50 metrů, která je celá zasažena požárem. Natáhli jsme dopravní vedení 1x B, rozdělovač a 2 útočné proudy po 1x C a hasili jsme část hořící budovy. Po částečném omezení hoření jsme se snažili ve spolupráci s JSDH Čelákovice pomocí trhacího háku a narušit střešní konstrukci a hašením zabránit šíření požáru. To se ukázalo jako neúčinné, proto došlo na pokyn velitele zásahu(VZ) k zásahu C proudem z 2 dílů nastavovacího žebříku v dýchací technice. Když částečně zborcená střešní konstrukce bránila účinnému hašení, došlo k pokusu o rozebrání střešní konstrukce ze dřeva a lepenky z půdního prostoru. Po zjištění, že je možné se s opatrností po střeše pohybovat a po poradě s VZ nasazeni 2 hasiči (JSDH Brandýs a Čelákovice) v dýchací technice s motorovou pilou na rozebírání střechy a hašení. Po vystřídání a přesunu cca 6 hasičů JSDH Čelákovice na střechu pokračovalo její systematické rozebírání pomocí bourací sekyry, mot. pily a mot. rozbrusu. Po rozebrání střechy došlo k sházení vrstvy dřeva a tepelné izolace pomocí lopaty a vidlí na ploše cca 4 x 5 m a dohašení. T815 nejprve prováděla kyvadlovou dopravu vody a následně dodávku vody na místo požáru (doplňovaly jí ostatní CAS).
Na druhé části zásahu byla od začátku naše T148. Naši členové zde úspěšně zabránili rozšíření požáru na nedaleko stojící rodinný dům. Měli zde 1 útočné vedení od Tatry (asi 3 C hadice). Po lokalizaci prováděli dohašování.
Třetím stanovištěm by se dalo určit čerpací místo u nadzemního hydrantu naproti autoškole s naší DA 12, která asistovala při plnění CAS. Zde se hasiči potýkali s nedostatečným tlakem vody na nově vybudovaném nadzemním hydrantu. Následně jsme využili naší RZA s jednoosým přívěsem k odvozu použité dýchací techniky a hadic.
Na likvidaci požáru se podílelo celkem 8 jednotek hasičů s 15 vozidly a pro všechny zúčastněné byl tento zásah nesmírně náročný. Místostarosta města zajistil pro zasahující hasiče snídani a pracovnice krizového řízení horký čaj. Na svoji základnu jsme se vrátili v 9:30 hod. (tedy po necelých 8 hodinách).
Odpoledne byla na místo vyslána naše a staroboleslavská CAS 32 T815. Obě vozidla prováděla dohašování cca 20 ks ohořelých pneumatik pomocí vysokotlaku a kopáče. Následně byli nápomocni zjištovatelům příčin požárů při vyšetřování. Tento odpolední zásah trval 2 hodiny a další 4 hodiny trvalo uvést techniku a použité technické prostředky do původního stavu (umýt vozidla, doplnit dýchací techniku a hadice).
Vyšetřovateli HZS a PČR byla škoda požárem vyčíslena na 25 mil. Kč.
[svgallery name=“09autoservis“]